Priser & offert

Kontakta oss för att få ett riktpris eller en offert.
Ring 0470-286 00 eller maila oss på hej@oddkommunikation.se.

Boka gärna en tid så bjuder vi på kaffe och pratar
idéer kring din hemsida, trycksaker eller webbkampanj.

Välkommen!

Årets färg 2017

En fräsch och uppiggande nyans av grönt, en symbol för att starta om på nytt. Det är beskrivningen av den färg som Pantone* utsett till årets färg för 2017, Greenery (grönska).

Läs mer Inga kommentarer

Senaste nytt inom sociala medier

Här får du en uppdatering av de senaste nyheterna inom sociala medier och digital kommunikation. Detta är den sista rapporten för i år, men nästa år kommer nya sammanfattningar som håller dig uppdaterad.

Läs mer Inga kommentarer

13 år

Så länge sen är det sedan jag gjorde mitt första uppdrag som egen företagare. Det var en hemsida till ett projekt inom

Läs mer Inga kommentarer

Så skapar du en intressant och läsvärd ”Om oss”-sida

Tillhör du dem som tycker det är svårt att skriva texter till hemsidan? Jag vet att många företagare tycker det är svårt. Och den del av hemsidan som många gånger hamnar mycket efter är den som handlar om företaget. Ändå är den ofta en av de mest besökta sidorna på en hemsida. Så hur gör du för att få en intressant och läsvärd ”Om oss”-sida?

Läs mer Inga kommentarer

Halvdagsutbildning i sociala medier

Jag möter dagligen företag som har problem att få till den digitala marknadsföringen. De vet att de borde arbeta med det mer men får inte tiden att räcka till. Eller så fastnar det i vad de ska skriva och dela med sig av. Prestationsångesten är hög när det gäller att publicera något på Facebook eller den egna webbplatsen. Känner du igen dig? Du är långt ifrån ensam. 

Läs mer Inga kommentarer

Tar din hemsida semester i sommar?

Det märks tydligt att semestertider närmar sig. Student och skolavslutningar avlöser varandra. Många företagare har fullt upp för att hinna med alla deadlines innan sommaren. Sen, när sista arbetsdagen innan semestern är kommen,

Läs mer Inga kommentarer

Vad säger ditt visitkort om dig?

Känns det exklusivt, miljömedvetet, kreativt, modernt, stilrent, seriöst, förtroendeingivande eller… bara intetsägande? Det finns de som säger att visitkortet spelat ut sin roll. Till viss del håller jag med. Visitkortet har inte samma roll som för 10 år sedan. Det har en betydligt viktigare roll än att förmedla kontaktuppgifter.

Läs mer Inga kommentarer

5 tips till dig som ska köpa hemsida

Ett beslut finns att en ny hemsida ska tas fram. Första tanken många har är att Googla och ta in offerter, du behöver veta vad det kostar. Men vem ska du fråga? Och vad ska du fråga efter? Hur vet du att du får det du behöver? Innan du börjar leta, gå igenom dessa fem punkter. De kan bli väl investerade minuter.

Läs mer Inga kommentarer

Växla enkelt mellan flera konton på Instagram

Från och med denna veckan kommer en mycket efterlängtad funktion till Instagram. Vi som hanterar mer än ett konto vet hur krångligt det är att behöva växla mellan kontona. Men nu har Instagram släppt en lösning på detta och du kan enkelt växla mellan två konton utan att behöva logga ut och logga in. Så här enkelt är det…

Läs mer Inga kommentarer

Årets färger 2016

Varje år utser Pantone, företaget som står bakom färgsystemet PMS*,  en färg som ska representera det utvalda året. För 2016 har de valt två färger, en ljusrosa (Rose Quartz) och en ljusblå (Serenity). Och det är första gången det blir just två färger.

Läs mer Inga kommentarer

5 tips för bra digitala tävlingar

Vi stöter på dem dagligen i våra sociala flöden. Gilla, dela, tagga vänner, skriv slogans, motivera varför du ska vinna och så vidare. Att ordna digitala tävlingar är inget nytt. Men ändå är det många företag som skapar mindre lyckade tävlingar. Och även de som bryter mot lagen.

Så vad bör du tänka på när du skapar en tävling på exempelvis Facebook, Instagram eller Twitter?

Läs mer Inga kommentarer

Skrapmakarna

Stort grattis till Skrapmakarna

Tidigare i höstas ringde tre elever från Procivitas, de hade startat ett UF-företag och behövde hjälp med profilmaterial och någon att rådfråga kring deras produkt och företagandet. Vi träffades och jag gillade verkligen deras idé och deras driftighet. Det är så kul med

Läs mer Inga kommentarer

Hur du skapar en bra profil i sociala medier

Hur du skapar en bra profil i sociala medier

5 frågor din profil i sociala medier bör ge svar på

Förutom innehållet i dina kanaler (Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest mfl.) är profilen en stor del i beslutet om besökaren väljer att följa dig eller inte. Och din eller ditt företags beskrivning är bland det första besökaren ser när de klickar sig in på din profil.

Läs mer Inga kommentarer

riktade-budskap

Skapa fler affärer via hemsidan med riktade budskap

Det är en evig jakt på att få in rätt besökare till företagets hemsida. Men när de väl är där, hur får du dem att engagera sig? Förutom ett bra innehåll krävs det ibland lite mer offensiva metoder för att få besökaren att snabbt fatta ett beslut. Ingen vill att de lämnar för att kolla in en konkurrent. Vad kan du då göra för att få in kunden?

Läs mer Inga kommentarer

Hur du når framgång i dina digitala kanaler

Hur du når framgång i dina digitala kanaler

Jag möter dagligen företag som har problem att få till den digitala marknadsföringen. De vet att de borde arbeta med det mer men får inte tiden att räcka till. Eller så fastnar det i vad de ska skriva och dela med sig av. Prestationsångesten är hög när det gäller att publicera något på Facebook eller den egna webbplatsen. Känner du igen dig? Du är långt ifrån ensam. Och i den här artikeln vill jag hjälpa dig att komma över den där tröskeln. Att äntligen få flyt i arbetet med webbplatsen och andra sociala medier som Facebook, LinkedIn, YouTube med flera.

Läs mer Inga kommentarer

5 tips för lyckade mailutskick och ökad öppningsfrekvens

5 tips för lyckade mailutskick och ökad öppningsfrekvens

Mailutskick är ett effektivt sätt att informera, marknadsföra, sälja och vårda kundrelationer. Upplever mottagarna innehållet i dina nyhetsbrev som intressant, nyttigt, roligt och viktigt så kommer de att fortsätta läsa och ta del av det du vill erbjuda. Det är en viktig kanal som kan öka din försäljning och påverka hur mottagarna ser på ditt varumärke.

Läs mer Inga kommentarer

Priser och offert

Kontakta oss för att få ett riktpris eller en offert. Boka gärna en tid så bjuder vi på kaffe och pratar idéer kring din hemsida, trycksaker eller webbkampanj.

OddKommunikation AB
Västergatan 7, 352 31 Växjö
0470 - 286 00
hej@oddkommunikation.se