E-handel

Sälj direkt med e-handel

Här arbetar vi på samma sätt som när en hemsida skapas. Det är samma steg men det är ytterligare delar att tänka på.

Från planering och uppbyggnad av butik till emballage och marknadsföring

Att skapa och driva en e-handel kräver enormt mycket tid och förberedelse. Vi är med från början och hjälper dig att reda ut vad du behöver. Därefter väljs plattform, en design skapas och butiken fylls med produkter och information. Utöver själva shoppen ska betalning- och logistiklösningar ordnas och det krävs väl utarbetade rutiner hos dig och ditt företag. Vi ger dig tips på vad du ska tänka på och guidar dig genom hela uppstarten.

Trycksaker och emballage

Förutom en bra butik och smidig leverans så är upplevelsen när paketet kommer en viktigt del. Att få öppna ett paket som är väl inslaget med matchande silkespapper, tejp, klistermärken och informationsblad kan verkligen bidra till det där lilla extra. Vill du skicka med någon form av giveaway är det också positivt men viktigast är att emballaget har en genomgående tråd och förstärker det produkten och ditt varumärke står för.

Att nå kunderna

Efter att shoppen är klar gäller det att fortsätta fylla den med produkter och uppdatera den kontinuerligt med kampanjer och erbjudanden. Men hur ska du få kunderna till butiken? Här gäller det att ta fram en plan för hur du ska arbeta med annonser, kampanjer, sociala medier och content marketing. Tillsammans ser vi över vad du har för möjligheter och vad du bör satsa på.

Priser och offert

Kontakta oss för att få ett riktpris eller en offert. Boka gärna en tid så bjuder vi på kaffe och pratar idéer kring din hemsida, trycksaker eller webbkampanj.

OddKommunikation AB
Västergatan 7, 352 31 Växjö
0470 - 286 00
hej@oddkommunikation.se